Q&A
Vanliga frågor
Här kan du läsa svaren
på de vanligaste frågorna som vi på kundservice får.
Om du istället vill prata med oss personligen, eller om du inte hittar din
fråga här,
är du är alltid välkommen att maila oss
Hur kan jag se min orderstatus?
Din orderstatus kan du
se om du loggar in på "Mina sidor" hos oss på
beautybypeople.se.
Här har vi samlat all information om dina ordrar så att du enkelt kan hålla
koll på vad du har beställt och när du kan förvänta dig att få din beställning.
Kan jag ändra eller avbeställa min order?
Vi försöker alltid
hjälpa dig om du önskar ändra eller avbeställa din order.
Om beställningen ännu inte har skickats från vårt lager kan du maila om oss på
Hej@beautybypeople.se.
I de fall då vi redan
har hunnit skicka varorna kan du tyvärr inte avbeställa ordern,
men du har givetvis möjlighet att returnera oöppnade och oanvända varor.
Det gör du enkelt genom att kontakta oss via vår mail hej@beautybypeople.se
Jag ångrar mitt köp - vad gör jag?
Vad tråkigt att du
ångrar din beställning!
Som kund har du enligt distanshandelslagen rätt att ångra ditt köp inom 14
dagar från det att du mottagit din beställning.
Du kan då returnera dina varor genom att kontakta oss via vår mail hej@beautybypeople.se
Frakten på 99 kr bekostas av kunden.
Hur kan jag se min orderstatus?
Din orderstatus kan du
se om du loggar in på "Mina sidor" hos oss på
beautybypeople.se.
Här har vi samlat all information om dina ordrar så att du enkelt kan hålla
koll på vad du har beställt och när du kan förvänta dig att få din beställning.
Betalning
Vilka betalmetoder är tillgängliga hos Beautybypeople?
Du kan välja att
betala med Klarna faktura, Klarna konto, Qliro eller Swish.
Vi använder oss av Klarna Checkout och Qliro för att det ska vara enkelt,
flexibelt och trygg för dig att handla på nätet.
När du har lagt dina produkter i varukorgen kommer du först få bekräfta ditt
köp och sedan välja du hur du vill betala.
Hos oss är alla olika betalsätt är lika säkra, så välj helt det sättet som
passar dig bäst!
Jag har fått mina varor, men ingen faktura?
Fakturan skickas till
dig via mejl i samband med att vi skickar beställningen.
Du hittar fakturan på ditt Klarna-konto eller Qliro-konto.
Om du inte hittar fakturan, kontakta då Klarna eller Qliros kundtjänst.
Klarna 08-120 120 00 eller info@klarna.com,
Qliro 0200-430 030.
Leverans & Frakt
Var är min order?
Om du vill veta var
din order är kan du logga in på "Mina sidor" hos oss på
beautybypeople.se och spåra ditt paket.
Detta gäller inte om du valt fraktsättet varubrev – det är tyvärr inget spårbart
fraktsätt.
Hur lång är leveranstiden?
Vi strävar alltid
efter att plocka och packa din order så snabbt vi kan!
Leveranstiden är normalt mellan 2 och 5 arbetsdagar.
Vid stora kampanjer och högtider som Black Friday och runt jul, reserverar vi
oss dock för eventuella förseningar.
Om du önskar mer
information om när dina varor kommer så är du välkommen att höra av dig till
oss via e-post.
När du har lagt beställningen kan du enkelt hålla koll på var din order
befinner sig genom att logga in på "Mina sidor" och spåra ditt
paket.
Hur länge ligger mitt paket hos ombud?
Ditt paket ligger på
utlämningstället i 7 dagar.
Så fort ditt paket har kommit till ombud kommer du att få ett sms-avisering så
att du kan hämta ut ditt paket.
Om du inte hämtar ut det inom 7 dagar kommer du att debiteras med 200 kronor
och paketet kommer returneras till oss.
Vill du att vi skickar
om din order tillkommer det en kostnad på 99 kr.
Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?
Om du inte hämtar ut
ditt paket från utlämningsställe på 7 dagar kommer paktetet att returneras till
oss.
Beställda varor som inte hämtas ut från ombud debiteras med 200 kronor.
Vad kan jag välja för leveranssätt?
Vi levererar våra
produkter med Postnord.
Du kan alltid hämta din order i vår Salong på Västergatan 12, Växjö. Det är
givetvis fraktfritt.
Vilka länder levererar ni till?
Sverige.
Retur
Det är fel på min vara - vad gör jag?
Om det är fel på din
vara så ska du givetvis göra en reklamation på den.
Kontakta oss då via vår mail hej@beautybypeople.se
Jag har gjort en retur - när får jag pengarna tillbaka?
Du kommer få pengarna
tillbaka när vi har godkänt att produkt, inklusive kartong och tillbehör, är i
gott skick.
Detta sker inom 14 dagar.
Hur fungerar det med öppet köp?
Enligt
distanshandelslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp.
Du har möjlighet att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du har mottagit
din beställning.
Ta alltid kontakt med oss om du önskar att ångra ditt köp.