Fri frakt vid köp över 299 kr

Vanliga frågor

Här kan du läsa svaren på de vanligaste frågorna som vi på kundservice får.
Om du istället vill prata med oss personligen, eller om du inte hittar din fråga här,
är du är alltid välkommen att maila oss

Min beställning

Hur kan jag se min orderstatus?

Din orderstatus kan du se om du loggar in på "Mina sidor" hos oss på beautybypeople.se. 
Här har vi samlat all information om dina ordrar så att du enkelt kan hålla
koll på vad du har beställt och när du kan förvänta dig att få din beställning.

Kan jag ändra eller avbeställa min order?

Vi försöker alltid hjälpa dig om du önskar ändra eller avbeställa din order.
Om beställningen ännu inte har skickats från vårt lager kan du avbeställa din order via  vårt retur formulär som finns längst ned på sidan.

I de fall då vi redan har hunnit skicka varorna kan du tyvärr inte avbeställa ordern,
men du har givetvis möjlighet att returnera oöppnade och oanvända varor.  Det gör du enkelt genom att kontakta oss via vårt retur och reklamations formulär längst ned på sidan.


Jag vill byta vara - vad gör jag?

Det beror lite på.
Om produkten du vill byta tilll har ett lägre pris eller samma pris som den produkt du har beställt kan vi enkelt hjälpa dig att byta produkt.
I de fall då produkten du vill byta till har ett lägre pris betalar vi givetvis tillbaka mellanskillnad till dig. 

Har produkten du vill byta till ett högre pris än den vara du redan betalat för måste vi först annullera ordern.
Därefter får du lägga en ny order med de nya varor du vill byta till.
Det kanske låter lite krånligt, men vi måste göra på det här sättet då vi inte får godkänna
ordrar med ett högre värde än det som du från början har fått godkänt genom Klarna. Det här är för din skull och säkerhet! 

 Oavsett scenario, kontakta oss via vårt retur och reklamations formulär längst ned på sidan.

Jag ångrar mitt köp - vad gör jag?

Vad tråkigt att du ångrar din beställning!
Som kund har du enligt distanshandelslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit din beställning.

Du kan då returnera dina varor genom att kontakta oss via vårt retur och reklamations formulär längst ned på sidan.

Frakten på 99 kr bekostas av kunden.

Betalning

Vilka betalmetoder är tillgängliga hos Beautybypeople?

Du kan välja att betala med Klarna faktura, Klarna konto eller Swish.

Vi använder oss av Klarna Checkout för att det ska vara enkelt, flexibelt och trygg för dig att handla på nätet.
När du har lagt dina produkter i varukorgen kommer du först få bekräfta ditt köp och sedan välja du hur du vill betala.
Hos oss är alla olika betalsätt är lika säkra, så välj helt det sättet som passar dig bäst! 

Jag har fått mina varor, men ingen faktura?

Fakturan skickas till dig via mejl i samband med att vi skickar beställningen.
Du hittar fakturan på ditt Klarna-konto.
Om du inte hittar fakturan, kontakta Klarna på 08-120 120 00 eller 
info@klarna.com, så hjälper de dig.

Kostar det något att välja faktura som betalmetod?

Nej, det kostar inget att välja faktura som betalmetod.
Fakturan kommer på mejl och betalningsvillkoret är 14 dagar.
Vid försenade betalningar tillkommer dock en påminnelseavgift på 60 kronor, samt dröjsmålsränta med 8%??+ referensränta.
Du kan kontrollera din fakturastatus på klarna.se eller i Klarnas app. 

Vill du dela upp ditt köp är det också möjligt.
Med Klarna Konto kan du delbetala från 50 kronor i månaden - och du väljer själv hur mycket du betalar varje månad.
Det tillkommer en aviavgift på 29 kronor.
För Klarna Konto gäller årsräntan på 19,5% och effektiv ränta från 26,99% vid köp om 10 000 kronor. 

Med Klarna - Handla nu, betala sen, kan du göra dina inköp i lugn och ro, och betala först i slutet av nästa månad till 0% ränta.
Det tillkommer en uppläggningsavgift på 29 kronor per köptillfälle om du väljer detta alternativ. 

Leverans & Frakt

Var är min order?

Om du vill veta var din order är kan du logga in på "Mina sidor" hos oss på beautybypeople.se och spåra ditt paket.
Detta gäller inte om du valt fraktsättet varubrev - har ditt varubrev inte kommit fram, vänligen kontakta oss

Hur lång är leveranstiden?

Vi strävar alltid efter att plocka och packa din order så snabbt vi kan!
Leveranstiden är normalt mellan 2 och 5 arbetsdagar.
Vid stora kampanjer och högtider som Black Friday och runt jul, reserverar vi oss dock för eventuella förseningar. 

Om du önskar mer information om när dina varor kommer så är du välkommen att höra av dig till oss via e-post. 
När du har lagt beställningen kan du enkelt hålla koll på var din order befinner sig genom att logga in på "Mina sidor" och spåra ditt paket. 

Hur länge ligger mitt paket hos ombud?

Ditt paket ligger på utlämningstället i 7 dagar.
Så fort ditt paket har kommit till ombud kommer du att få ett sms-avisering så att du kan hämta ut ditt paket.
Om du inte hämtar ut det inom 7 dagar kommer du att debiteras med 200 kronor och paketet kommer returneras till oss. 

Vill du att vi skickar om din order tillkommer det en kostnad på 99 kr.

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?

Om du inte hämtar ut ditt paket från utlämningsställe på 7 dagar kommer paktetet att returneras till oss.
Beställda varor som inte hämtas ut från ombud debiteras med 200 kronor.

Vad kan jag välja för leveranssätt?

Vi levererar produkter med DHL och Postnord.
Vid mindre försändelser (vid val av Postnord Varubrev eller Postnord Brev) skickas ditt paket direkt hem i brevlådan. Vi erbjuder också hemleverans med DHL och med Postnord Mypack Home.

Du kan alltid hämta din order i vår Salong på Västergatan 12, Växjö. Det är givetvis fraktfritt. 

Vilka länder levererar ni till?

Sverige.

Retur

Det är fel på min vara - vad gör jag?

Om det är fel på din vara så ska du givetvis göra en reklamation på den.
Kontakta oss då via vårt retur och reklamations formulär längst ned på sidan.

Vid godkänt reklamation mejlar vi en retursedel till dig och återbetalar summan för din beställning inom 10 dagar från mottagandet. 

Jag har gjort en retur - när får jag pengarna tillbaka?

Du kommer få pengarna tillbaka när vi har godkänt att produkt, inklusive kartong och tillbehör, är i gott skick.
Detta sker inom 14 dagar.

Hur fungerar det med öppet köp?

Enligt distanshandelslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp.
Du har möjlighet att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du har mottagit din beställning.
Ta alltid kontakt med oss om du önskar att ångra ditt köp.

Som du säkert har förstått så är det vi två (bild Fanni o Alex) som driver allt med webshopen själva, så även här i kundtjänst är det någon av oss två ni får kontakt med, bra va?