Snabba leveranser - Klarna shoppa nu, betala senare - fri frakt över 299:-

Q&A


Vanliga frågor

Här kan du läsa svaren på de vanligaste frågorna som vi på kundservice får.
Om du istället vill prata med oss personligen, eller om du inte hittar din fråga här,
är du är alltid välkommen att maila oss


Hur kan jag se min orderstatus?

Din orderstatus kan du se om du loggar in på "Mina sidor" hos oss på beautybypeople.se. 
Här har vi samlat all information om dina ordrar så att du enkelt kan hålla
koll på vad du har beställt och när du kan förvänta dig att få din beställning.

Kan jag ändra eller avbeställa min order?

Vi försöker alltid hjälpa dig om du önskar ändra eller avbeställa din order.
Om beställningen ännu inte har skickats från vårt lager kan du maila om oss på Hej@beautybypeople.se.

I de fall då vi redan har hunnit skicka varorna kan du tyvärr inte avbeställa ordern,
men du har givetvis möjlighet att returnera oöppnade och oanvända varor.  Det gör du enkelt genom att kontakta oss via vår mail hej@beautybypeople.se

 

Jag ångrar mitt köp - vad gör jag?

Vad tråkigt att du ångrar din beställning!
Som kund har du enligt distanshandelslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit din beställning.

Du kan då returnera dina varor genom att kontakta oss via vår mail hej@beautybypeople.se

Frakten på 99 kr bekostas av kunden.

 

Hur kan jag se min orderstatus?

Din orderstatus kan du se om du loggar in på "Mina sidor" hos oss på beautybypeople.se. 
Här har vi samlat all information om dina ordrar så att du enkelt kan hålla
koll på vad du har beställt och när du kan förvänta dig att få din beställning.

Betalning

Vilka betalmetoder är tillgängliga hos Beautybypeople?

Du kan välja att betala med Klarna faktura, Klarna konto, Qliro eller Swish.

Vi använder oss av Klarna Checkout och Qliro för att det ska vara enkelt, flexibelt och trygg för dig att handla på nätet.
När du har lagt dina produkter i varukorgen kommer du först få bekräfta ditt köp och sedan välja du hur du vill betala.
Hos oss är alla olika betalsätt är lika säkra, så välj helt det sättet som passar dig bäst! 

Jag har fått mina varor, men ingen faktura?

Fakturan skickas till dig via mejl i samband med att vi skickar beställningen.
Du hittar fakturan på ditt Klarna-konto eller Qliro-konto.
Om du inte hittar fakturan, kontakta då Klarna eller Qliros kundtjänst.
Klarna 08-120 120 00 eller info@klarna.com,
Qliro 0200-430 030.


Leverans & Frakt

Var är min order?

Om du vill veta var din order är kan du logga in på "Mina sidor" hos oss på beautybypeople.se och spåra ditt paket.
Detta gäller inte om du valt fraktsättet varubrev – det är tyvärr inget spårbart fraktsätt.

Hur lång är leveranstiden?

Vi strävar alltid efter att plocka och packa din order så snabbt vi kan!
Leveranstiden är normalt mellan 2 och 5 arbetsdagar.
Vid stora kampanjer och högtider som Black Friday och runt jul, reserverar vi oss dock för eventuella förseningar. 

Om du önskar mer information om när dina varor kommer så är du välkommen att höra av dig till oss via e-post. 
När du har lagt beställningen kan du enkelt hålla koll på var din order befinner sig genom att logga in på "Mina sidor" och spåra ditt paket. 

Hur länge ligger mitt paket hos ombud?

Ditt paket ligger på utlämningstället i 7 dagar.
Så fort ditt paket har kommit till ombud kommer du att få ett sms-avisering så att du kan hämta ut ditt paket.
Om du inte hämtar ut det inom 7 dagar kommer du att debiteras med 200 kronor och paketet kommer returneras till oss. 

Vill du att vi skickar om din order tillkommer det en kostnad på 99 kr.

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?

Om du inte hämtar ut ditt paket från utlämningsställe på 7 dagar kommer paktetet att returneras till oss.
Beställda varor som inte hämtas ut från ombud debiteras med 200 kronor.

Vad kan jag välja för leveranssätt?

Vi levererar våra produkter med Postnord.

Du kan alltid hämta din order i vår Salong på Västergatan 12, Växjö. Det är givetvis fraktfritt. 

Vilka länder levererar ni till?

Sverige.

Retur

Det är fel på min vara - vad gör jag?

Om det är fel på din vara så ska du givetvis göra en reklamation på den.
Kontakta oss då via vår mail hej@beautybypeople.se

Jag har gjort en retur - när får jag pengarna tillbaka?

Du kommer få pengarna tillbaka när vi har godkänt att produkt, inklusive kartong och tillbehör, är i gott skick.
Detta sker inom 14 dagar.

Hur fungerar det med öppet köp?

Enligt distanshandelslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp.
Du har möjlighet att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du har mottagit din beställning.
Ta alltid kontakt med oss om du önskar att ångra ditt köp.